Už jen necelé tři roky podpory serverových produktů!
Společnost Atlassian přišla koncem minulého roku s informací o konci podpory serverových produktů.
Jako jeden z hlavních důvodů je zaměření se na cloudové produkty a zejména úsilí o celkové zdokonalení ekosystému produktového portfolia společnosti. Už před zveřejněním této zprávy převažoval počet zákazníků, kteří využívali cloudové varianty produktů a každoročně jich do cloudu migrovalo stále více.
Se zveřejněním informace, o konci serverových produktů, společnost Atlassian zveřejnila také harmonogram jednotlivých etap vedoucím k celkovému ukončení podpory:
- 2.2.2021 - Ukončení prodeje nových licencích pro serverové produkty.
- 1.5.2021 - V Marketplace přestanou přibývat nové pluginy třetích stran pro serverové produkty.
- 2.2.2022 - Ukončení možnosti zakupovat licence pro navýšení nebo snížení počtu uživatelů pro serverové produkty.
- 2.2.2023 - Ukončení prodeje pluginů třetích stran pro serverové produkty na Marketplace.
- 2.2.2024 - Ukončení podpory serverových produktů.
Možné varianty, jak postupovat
Existují tři možnosti, které můžete udělat, pokud využíváte serverové varianty produktů. První z nich je přechod na Atlassian Cloud. Druhou možností je přechod na Atlassian Data Center. Třetí možností je zůstat u serverové verze i po ukončení podpory ze strany společnosti Atlassian. Poslední možnost není výhodná už ze strany bezpečnosti (nebudou vydávány opravy nalezených rizik), ale také z pohledu nových funkcí.
Další informace o ukončení podpory serverových produktů naleznete na této stránce https://www.atlassian.com/migration/faqs#general